31 Ekim 2009 Cumartesi

31 Ekim 2009 Müdür Yardımcılığı Sınav Soruları ve Cevapları

Bedava Müzik Alanı

Bugün yapılan müdür yardımcılığı sınav soruları...

Sınavlarda eğitim mevzuatı ağırlıklı olacak. Müdür yardımcılığı sınavında Türkçe ve dil bilgisinden 10, resmi yazışma kurullarından 5, Atatürk ilkeleri inkılap tarihi ve ulusal güvenlik konularından 10, Anayasa'dan 9, genel kültürden 6, bazı temel kanunlar ile görevinin gerektirdiği eğitim mevzuatından 60 soru çıkacak. Müdürlük sınavında ise Türkçe-dil bilgisinden 10, resmi yazışma kurullarından 4, halkla ilişkiler ve iletişim becerilerinden 4, okul yönetiminden 4, yönetimde insan ilişkilerinden 4, okul geliştirmeden 4, eğitim ve öğretimde etik konularından 5, Türk idare sistemi ve protokol kurallarından 5, bazı kanunlar ile eğitim mevzuatından 60 soru gelecek.

SINAV SORULARI İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNKE TIKLAYINIZ !


AYRINTILAR YAZININ DEVAMINDA...

Türkçe‐dil bilgisi

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Resmî yazışma kuralları


1-resmi yazıda boşluk 2.5 cm

2-O L U R

/ / 1994

(İmza)

Turgut AKAN

Bakan a.

Genel Müdür
3
4
5

Atatürk İlkeleri ve Türk İnkılâp Tarihi ve Ulusal Güvenlik

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
T.C. Anayasası

1
2
3
4
5
6
7
8
9

Genel Kültür

1-usain bolt
2-osmancık tarık buğra
3-habitat bitkinin ve canlıların doğal yaşama alanı yani d şıkkı
4
5
6

KANUNLAR


4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu

3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun

5442 sayılı İl İdaresi Kanunu

4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
1-kamu mali bakan başbakan ve tbmm ye karşı sorumludur.

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu

1-657 sayılı Kanun’a göre, Devlet memuruna disiplin cezası verilmeden önce, savunmasını yapabilmesi için en az kaç gün süre verilir?
A) 15 B) 10 C) 7 D) 5

2- Devlet memuru yazılı çekilme isteği ile ne kadar süre sonra dönebilir?

6 ay sonra döner

1702 sayılı İlk ve Orta Tedrisat Muallimlerinin Terfi ve Tecziyeleri Hakkında Kanun

222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu

3797 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun

1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu

BAKANLAR KURULU KARARI


Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin
Karar

YÖNETMELİKLER


Millî Eğitim Bakanlığı Sicil Amirleri Yönetmeliği


Millî Eğitim Bakanlığı Disiplin Amirleri Yönetmeliği

Millî Eğitim Bakanlığı Aday Memurlarının Yetiştirilmelerine İlişkin Yönetmelik
1-Hazırlayıcı eğitim süresi toplam 110 saatlik programdan aşağı olmamak üzere bir aydan az, üç aydan çok olamaz,

2-Aday olarak atanmış olan memurların adaylık süresi bir yıldan az, iki yıldan çok olamaz.


Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
1-Birleştirilmiş sınıflar dahil bir öğretmene en fazla kaç öğrenci verilebilir ?

Cevap : 40

2-İlköğretimde mecburi öğrenim çağı üst sınırı kaçtır ?

Cevap : 14

Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği

1-Sosyal etkinlikler kurulu, müdürün görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında danışman öğretmenlerin aralarından seçecekleri bir danışman öğretmen, kulüp temsilcilerinin aralarından seçecekleri üç öğrenci ile okul-aile birliğini temsilen iki veliden oluşur. PDR ci bulunmaz

2-Gezi Planları en az 7 gün önce okul müdürlüğüne verilir.

Millî Eğitim Bakanlığı Okul‐Aile Birliği Yönetmeliği
1-Denetim kurulu, altışar aylık periyotlar halinde yılda en az iki defa yönetim kurulunun faaliyetlerini inceler ve sonuçlarını bir rapor hâlinde yönetim kuruluna verir. OKUL –AİLE BİRLİĞİ

2-Büyükşehir statüsünde olmayan il merkezlerindeki birliklerde ise gelirin % 20 si il millî eğitim müdürlüğünün ilgili banka hesabına yatırılır. OKUL AİLE BİRLİĞİ

3-okulaile birligine göre arz bedelinin yüzde 20 si

4-okulaile birligine göre genel kurul üye sayısı 3



Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği

Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği

1-Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğine göre okula kaydedilen bir öğrencinin kesin kaydı kaç gün içinde yapılır ?

CEVAP: 20 GÜN

Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği

1özel eğitim itiraz 70 gün

2-ram raporlarını eylül ayında

3-rehberlik yönetmeliğine göre psikometrist

Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği

1- Şoförler, asli kusurlu ve bilinçli taksirli olarak ölümlü trafik kazalarına karışmamış olmak, alkollü olarak araç kullanma ve hız kuralını ihlal nedeniyle sürücü belgeleri birden fazla geri alınmamış olmak,

26184 sayılı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği

17475 sayılı Ulusal ve Resmî Bayramlarda Yapılacak Törenler Yönetmeliği
1- ulusal bayram cumhuriyet bayramı

YÖNERGELER


Millî Eğitim Bakanlığı Bayrak Törenleri Yönergesi]
1-bayrak töreni sorusunda yanlış olan seçenek bayrağın hızlı çekilmesi.


Millî Eğitim Bakanlığı Personeli İzin Yönergesi
1-Yetkili merciin soruşturma izni vermesi veya vermemesine karşı itiraz kaç gün içinde yapılır ?

Cevap : 10 gün

2-Bayan öğretmenlere, doğumuna üç ay kala ve doğumdan sonra bir yıl nöbet görevi verilmez. 6 ay yazıyordu.

Millî Eğitim Bakanlığı Personelinin Aylıkla Ödüllendirilmesi Hakkında Yönerge
1-Aylıkla ödül merkez komisyonu kaç üyeden oluşur ?

CEVAP: 5 kişiden oluşur.

2-Eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı personelinin aylıkla ödüllendirilme teklifleri; 51-100 öğretmenli okul ve kurumlarda 4 yapılır.

17-kamu mali meclis adına Sayıştay

18-kaşgarlı divanı lugatü türk

19-müslümanlığı kabul edenler karluklar.

20-bayrak töreni sorusunda yanlış olan seçenek bayrağın hızlı çekilmesi.

21-mgk anayasada 118.maddede yer alır

22-duyunu umumiye 2. abdulhamit olacak

23-milli egemenlik cumhuriyetçilik olacak

24-başkomutan olarak ilk savaş sakarya savaşı olacak

25-tbmm yi kamu mali yönetimine göre başkanlık divan komisyonu denetler.



28-bakanlık danışma ve denetim birimleri 1.2.3.4 hepsi olacaktı

29-üst disiplin ve sicil amiri 2 soruda da kaymakam olacaktı

30-Egemenliğin kullanılması, hiçbir surette hiçbir kişiye, zümreye veya sınıfa bırakılamaz.

31-amirine ve maiyetindekilere fiili tecavüzde bulunma- devlet memurluğundan çıkarma

32-"kara baht" anlamına gelen cemiyet...Mavri Mira

33-c.başkanı ve bakanlar kurulu yürütme yetkisi

34-vali hangi cezaları verebilir?

1.uyarma

2.kınama

3.aylıktan kesme

35-Düzeltme ve cevap hakkı 7 gün

36-izin yönergesine göre 2 gün



39-sosyal etkinlikler kurulu öğretmenlerin kendi arasında seçtiği öğretmen

40-1702 ye göre kıdem tenzili

41-1702 ye göre 15 günlük maaş kesimi

42-Menemen olayından sonra ,çok partili hayata son verilmiştir

43-Tören programının hazırlanması, törende uygulanacak genel esasların tesbiti, tören yerlerindeki protokol düzenlemeleri ve katılacakların belirlenmesi Dışişleri Bakanlığı Protokol Genel Müdürlüğünce(!) yapılır.

44-ilçe idare kurulunun kararlarına itiraz il idare kuruluna


46- talas savaşında müslümanlığı kabul eden karluklar

bizans sevdalısı mavri mıra

47-saldırı ihtimali olan sarı ikaz

48-serbest cumhuriyet fırkası doğru cevap

49-başbakanlık kriz merkezinde olmayan milli güvenlik kurulu sekreterliği

50-memur sağlık kurumundan aldığı raporu 7 günde ibraz eder

51-bilgi edinme raporunu kurumlar şubat ayında gönderir


53-verilen tanım ortak eğitim oluşturma vs. okulöncesi eğitim

54-amire hakaret kıdem indirilmesi

55-öğrenme ile ilgili yağmurun yağdığını öğrenme a şıkkı

56-1- Kaymakamlar, İçişleri Bakanlığı Müdürler Encümeninin intihabı ve Bakanın tasvibi üzerine müşterek karar ve Cumhurbaşkanının tasdikıyla tayin olunur. Bedava Müzik Alanı
Bu Haberi Facebook'ta Paylaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder