İlk albümünüz “Zor Sevda’’ ile geçtiğimiz haftalarda müzik marketlerde dinleyici ile ilk buluşmayı gerçekleştirdiniz. Süpervizörlüğünü de üstlendiğiniz bu ilk albümü sizden dinleyebilir miyiz? “Zor Sevda’’da neler bulacak dinleyici?
Albümde çok emek var. Gerçekten hem benim için hem de ülkemiz için çok önemli müzisyenlerle çalıştık. Sadun ERSÖNMEZ ve Serkan ÖZDOĞAN her zaman yanımdaydı. Albümün müzik yönetmenliğini yaptılar. Düzenlemeleri Sadun, kayıtları Serkan yaptı. Bana albüm yapma kararını aldıran şarkı “Ayrı Gayrı”; zaten ilk klibi de ona çektik ve Serkan’ın da etkisi büyük. Yoksa daha uzun yıllar bekleyebilirdim. Yapımcılarım Hasan SALTIK ve Nilüfer SALTIK’ ta Kalan Müzik Ailesi olarak büyük destek verdiler. Albümde Serkan’ın 4 güzel şarkısı, benim 2 şarkım, Orhan GENCEBAY’ın “Ben O Zaman Ölürüm”ü, Aysel GÜREL’in “Yaprak Döküm”ü, klasiklerden Kemani Serkis Efendi’nin “Kimseye Etmem Şikayet” gibi şarkılardan oluşan duygusal bir repertuar var. Yine duygu ön planda yani ve Orhan GENCEBAY, Aysel GÜREL, Erkan OĞUR, Günay ÇOBAN, Tülay GÜNAL, İsmail SOYBERK, Nurhat ŞENSESLİ, Erdinç ŞENYAYLAR, Cengiz ERCÜMER, Yurdal TOKCAN, İlyas TETİK, Eyüp HAMİŞ, Özer ARKUN, Cem TUNCER, Engin ARSLAN gibi önemli isimlerin imzaları var. İçimizdeki, hissettiğimiz müziği yansıtmaya çalıştık ve bunu hiçbir kaygı duymadan yaptık.
Bir dönem dizisi olan “Hatırla Sevgili’’yi güçlendiren öğelerden biri de şüphesiz “Yaralı Kalbim”di... Nasıl dahil oldu söz konusu şarkı diziye?
Müzikte görsellik, görsellikte müzik birbirini önemli oranda etkiler. “Hatırla Sevgili” yakın Türk dizi tarihinin en önemli dizilerinden birisiydi ve müzikleri de diziyi yukarı taşımıştı. Toplum olarak duygusalız. Duygu bizim için çok önemli ve bence duygusuz yapılan hiçbir sanat dalı başarı getirmez. Ben yalnızca “Yaralı Kalbim” gibi güzel bir şarkıyı yorumladım. Tıpkı diğer söylediğim şarkılar gibi ruhumu kattım bir parça, nefesim ve rengim var içinde. Aşk var kısacası söylediğim her şarkıda, biraz da acı...
Albümde çalışılan isimleri öğrendiğimizde ilk albüm için oldukça şanslı olduğunuzu düşündük... Aysel Gürel, Orhan Gencebay, Sadun Ersönmez, Günay Çoban, Erkan Oğur gibi çok önemli isimler albümünüzde buluşmuş... Siz neler hissediyorsunuz bu ekiple yola başladığınız için?
Çocukluğumda duyduğum beni ilk etkileyen güzel ses Elvis PRESLEY’ in sesiydi. Sonra Sezen AKSU’yla tanıştım, yani sesiyle. Daha sonra da Orhan GENCEBAY. Yakın zamandaysa perdesiz gitarıyla beni etkileyen Erkan OĞUR. Şimdi onlar gibi büyük isimlerle çalışmak özel bir his.
Akademik eğitiminiz Türk Müziği üzerine... Ve söz konusu prodüksiyonunuz da popüler alaturka olarak tanımlanıyor.Bu tarzda bir albüm yapmanızda eğitiminizin ağırlığı nedir?
Akademik olarak müziğin içinde yer almam bir yıl batı müziği eğitimi veren bir üniversitede eğitimiyle başladı. Sonra evrendeki farklı tınılar daha ağır bastı ve mezunu olduğum İ.T.Ü. Türk Müziği Devlet Konservatuarı Ses Eğitimi Bölümü’ne girdim. Alaeddin YAVAŞÇA ile repertuar, Erol URAS’la şan, Abdi COŞKUN’la tambur çalıştım. Komalı sesleri kullanmak benim her zaman daha da ilgimi çekiyordu, kendimi bu seslerle daha iyi ifade ettiğimi düşünüyorum. Albümde de yansıtmaya çalıştık.
Farklı tatlara,tarzlara da açık olmalısınız. Zira albümde bir Orhan Gencebay şarkısı yer alıyor?
Evet, sahnede farklı tarzlarda şarkılar söylüyorum. Klasik repertuarda benim için en önemli isim Saadettin KAYNAK. O bence bugün memleketimizde yapılan müziğe büyük ölçüde yön vermiş çok önemli bir müzik adamı. Ama sahnede beni etkileyen, daha çok duygusal şarkılar, türküler ağırlıklı oluyor. Saadettin KAYNAK’ın “Menekşelendi Sular”ıyla başlıyorsunuz mesela. Kimi zaman Kayahan’ın “Yemin Etim”i alıyor sırayı, ya da “Sabahlar Uzak”ı. Kimi zamansa Neşet ERTAŞ’ın “Ahirim Sensin”i ya da “Zülüf”ü. Ama ağırlık, büyük hayranlık duyduğum Sezen AKSU ve Orhan GENCEBAY’da oluyor çoğu zaman.
Aysel Gürel şarkısının albüme nasıl dahil olduğunu özellikle sormak istiyorum... Türkiye’nin en renkli ve önemli söz yazarlarından biriydi kendisi…
Aysel GÜREL’in Serkan’la çalıştığı dönemden bir şarkı “Yaprak Dökümü” ve son derece duygusal bir çalışma. Sırf sözlerini okumak dahi oldukça etkiliyor insanı.
“Ayrı Gayrı’’nın Aşkın Nur Yengi’li hikayesini sizden dinleyebilir miyiz?
Serkan, şarkıyı besteledikten sonra ilk benimle paylaşmıştı ve ben de sahiplenmiştim. Araya biraz zaman girdi ve Aşkın Nur YENGİ dinleyip o da sahiplenmiş. Daha sonra benim için çok önemli olduğunu anlatıp ikna ettik. Aşkın Nur YENGİ zaten repertuar seçiminde çok titiz bir sanatçı. “Ayrı Gayrı” onun için büyük bir kayıp mı değil mi ona sormak lazım.
2004 yılında bir müzikalde yer almışsınız Kubat’la birlikte... Türkiye’de de bu tarz bir çalışma var mı gündeminizde?
Bir müzikalde sahne almak son derece keyifliydi benim için. Prova süreci ne kadar ağır olsa da bir o kadar eğlenceli geçti. Hollanda asıllı Tiyaro Rast’ın sahneye koyduğu bir oyundu. Prova dönemi İzmir Karaburun’da geçti. Daha sonra Hollanda ve Belçika’da 15 oyunla Dünya Tiyatro Festivali’ne katıldık. Kubat ve Selim Sesler Orkestrası da bizimle beraber oyunda yer aldı. Avrupa’da oldukça ses getiren bir projeydi. Burada da iyi bir proje olursa tekrar dahil olabilirim tabiî ki.
Sizi canlı canlı dinlemek isteyen müzik severlere verebileceğiniz bir tarih ve mekan ismi var mı?
Kasım ayı gibi başlamayı düşünüyoruz. www.atakanakdas.com adresinden ve facebook Atakan fan club sayfasından etkinlik takibi yapılabilir.
Bir müzisyen olarak Türkiye’de etkilendiğiniz ve dinlediğiniz isimleri öğrenebilir miyiz?
Türkiye’de beni etkileyen çok önemli müzisyenler var. Bunların isimlerini tek tek saymak zor ama ilk sıralardakileri söylemek gerekirse ; Sezen AKSU, Orhan GENCEBAY VE Erkan OĞUR geliyor.
Röportaj için teşekkür ederiz..Son olarak Hayat Müzik Platformu takipçilerine neler söylemek istersiniz?
Hayat Müzikte zaten aranılan her şey bulunuyor. O sebepten takipçilere pek söylenecek söz yok. Ayrılmayın, doğru yerdesiniz diyebilirim…
Röportaj:Ahmet ERTEN/Hayat Müzik/2009
Bedava Müzik Alanı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder