30 Ekim 2009 Cuma

''DÜNYA'' İSİMLİ YENİ ALBÜMÜ İLE KISA SÜREDE BEĞENİ KAZANAN YILDIZ USMONOVA DA HAYAT MÜZİK PLATFORMU'NDA AHMET ERTEN'İN KONUĞU OLDU.

Bedava Müzik Alanı


Geçtiğimiz günlerde ‘’Dünya’’ albümünüz ile Türkiye’deki müzikseverlerle buluştunuz..Ve kısa sürede şarkılarınız benimsendi..Herkes kendisine ayrı bir favori şarkı buldu albümde..Bu kolay yakalanan bir durum değil şüphesiz..Yıldız Usmonova’dan öncelikle bu albüm hakkındaki düşüncelerini öğrenebilir miyiz?Nasıl bir hazırlık süreci sonunda ‘’Dünya’’ oluştu..

Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.“Dünya” albümü için yaklaşık 1,5 yıl çalıştık. Albümün prodüktörlüğünü Şafak Karaman yaptı. Şafak Bey çok titiz biri. Her konunun üzerinde titizlikle çalıştı. Albüm için çalışmaya başladığımızda Türkçem iyi değildi. “Türkiye için albüm yapıyorsak şarkılarınızı Türkçe okumalısınız” dedi ve ben özel Türkçe dersleri almaya başladım. Sonra albümde hangi şarkıların olacağını belirledik. Benim binin üzerinde sözüm & bestem var. Bu albüme koyacağımız şarkıları belirledikten sonra düetler ortaya çıktı. Okumalara girdik.

''Düetler tamamıyla Şafak Karaman'ın fikri..''

Albümde 3 önemli isimle düet yaptınız..Söz konusu isimlerin albüme nasıl dahil olduklarını merak ediyorum..Albüme başlarken aklınızda olan bir fikir miydi, yoksa sonradan şarkılar mı sizi o isimlerle buluşturdu?

Düetler tamamıyla Şafak Karaman’ ın fikri. Albümdeki şarkılar belirlendikten sonra Şafak Bey, “Yıldız Hanım ‘Görmesem Olmaz’ ı Fatih Erkoç’ la, ‘Yalan’ ı Levent Yüksel’ le, ‘Seni Severdim’ i Yaşar Günaçgün’ le düet okumanızı istiyorum. Bu isimleri tanıyor musunuz?” dedi. Yoo dedim. Sonra internete girdim araştırdım. Tanımadığım; ama şarkılarını bildiğim kişilerdi. Heyecanlandım.

Türk pop müziğinin önemli erkek vokallerinden üç tanesi ile düet yaptım. Bu düetlerde özel olan bir durum var. Üç şarkıda da seslerimiz, yorumlarımız birbirini tamamladı. Böyle olunca şarkılar daha da büyüdü. Buradan tekrar teşekkürlerimi sunuyorum.

Fatih Erkoç’la düet yaptığınız ‘’Görmesem Olmaz’’ albümün ilk video klip şarkısı olarak belirlendi. Bu kadar iddialı şarkı arasından seçim yapmak zor olmadı mı?

Zor olmaz mı? Zor oldu tabii.. Herkes kendi fikrini söyledi. Sonuçta keyifli, pozitif, kıpır kıpır bir şarkıyla çıkış yapmak tüm ekibin fikri olunca “Görmesem Olmaz” da buluştuk.

Erken belki ama ikinci video klip için hangi şarkıyı düşünüyorsunuz? Yaşar’la düet yaptığınız ‘’Seni Severdim’’ şimdiden çok ön plana çıktı?

İkinci klibi Kasım ayı içerisinde çekeceğiz. Henüz net bir karar vermedik; ama ya “Seni Severdim” yada “Yalan” olacak. Zaten hangisi ikinci klip olursa diğeri üçüncü klip olacak. Böyle düşünüyoruz. “Dünya” albümünde favori olan çok şarkı var. Bu nedenle bu şarkılardan beş, altı tanesini kliplendireceğiz inşallah.

Albümün kapak fotoğrafında otantik,ilgi çekici bir imajla karşımıza çıkıyorsunuz..Yüzünüzün tamamını kartonetin içinde görebiliyoruz ancak .Söz konusu imaj fikri nasıl ortaya çıktı?

Albüm kartonetindeki fotoğrafı Şafak Karaman belirledi. İmaj dediğiniz bizim oraların milli kıyafeti. Albümün içinde albümle aynı adı taşıyan bir şarkım var “Dünya”. Bu şarkı albüm kapağındaki fotoğrafı, oradaki duruşumu tamamıyla anlatıyor aslında. “Dünya dünya eksik dünyasın..Kimin canını yakıp, kimleri sevdin yalan dünyasın”

''Yalan isimli şarkımın bir hit olduğunu seneler sonra Türkiye'ye geldiğimde öğrendim''

Son günlerde yapmış olduğunuz açıklamalar gündem oluşturdu..Candan Erçetin ve ‘’Yalan’’ şarkısı ile ilgili çok sayıda haber yapıldı..Bu açıklamaların ardından bir telefon geldi mi kendisinden?

Türkiye' de “Yalan” isimli şarkımın bir hit olduğunu seneler sonra Türkiye’ ye geldiğimde öğrendim. Şarkımın özellikle nakarat kısmındaki sözlerini Özbekçe’ den birebir Türkçe’ ye çevirip benim ismimi sadece müzik bölümünde geçirmişlerdi. "Olsun, beni de Türkiye' de tanıdılar" diyerek üstünde çok ciddi durmadım; çünkü en önemlisi şarkının sevilmesi. Benim üzüldüğüm konu başka bir yerden oldu. 'Dema' diye bir şarkım vardı. Bu yaz tesadüfen öğrendim ki onu da alıp 'Neden' adıyla okumuş, hatta araştırınca öğrendik o şarkının olduğu albümün adı da 'Neden'. Bu albümde adım ‘anonim’ geçiyor. "Anonim artık burada". Sanatçıların birbirlerine saygılı olmaları gerekiyor. Bir telefon almadım kendisinden.

Özbekistan’daki müzik çalışmalarınız devam ediyor mu bu yoğunluk arasında da..’’Dünya’’ nın tanıtımı için orada da bir çalışma yapılıyor mu şu sırada?

Tabii.. Özbekistan’ da ve tüm Orta Asya’ da müzik çalışmalarım, konserlerim devam ediyor. “Dünya” albümünü Türkiye’ den alıp, satıyorlar. “Görmesem Olmaz” ın klibi Orta Asya televizyon kanallarında da yayınlanıyor.

Uzun süredir İstanbul’da yaşıyormuşsunuz. Düzeninizi tamamen değiştirmek ve buraya konsantre olmak fikrine kolay alışabildiniz mi?

Evet İstanbul’ da yaşıyorum. Sesimi duyurmak istediğim, buluşmak istediğim bir yerdi Türkiye. Benden önce şarkılarım gelince. Ben de seve seve geldim. Burada mutluyum. Oralardaki işlerimi de ihmal etmiyorum. Sürekli konserlerim için gidip geliyorum.

''Serdar Ortaç'ı,Kibariye'yi,İbrahim Tatlıses ve Mustafa Ceceli'yi severek dinliyorum''

Hüsnü Şenlendirici sizin için “Sesini enstrüman gibi kullanıyor’’ yorumunu yapmış.. Peki sizin yorumundan etkilendiğiniz meslektaşlarınız kimler?

Sağolsun! O kadar değerli bir müzisyen ki.. “Dünya” yı klarnetiyle öyle bir yorumladı ki.. Bu şarkımı 1996 yılında Hollanda’ da verdiğim konserde yorumladığımda Hollanda Kraliçesi Beatrix gözyaşlarına tutamamıştı. Ben de Hüsnü Şenlendirici’ nin yorumunu dinlediğimde göz yaşlarıma hakim olamadım. Nefesine sağlık. İbrahim Tatlıses’ i, Kibariye’ yi, Serdar Ortaç’ ı ve yeni kuşaktan Mustafa Ceceli’ yi severek dinliyorum.

‘’Dünya’’ eminim ki uzun soluklu bir albüm olacaktır. Peki, “Dünya’’ dışında burada yapmak istedikleriniz neler? Belki besteci ve söz yazarı olarak farklı albümlerin repertuarlarında da imzanızı görebiliriz?

Artık Türkiye’ deyim. Binin üzerinde sözüm&müziğim var. Tüm eserlerim Şafakaraman Production – Edisyon’ un koruması altında. Şarkılarımı okumak isteyen sanatçı arkadaşlarım da var. Hatta iki şarkımı verdik bile; ama şimdi kimlere verdiğimizi açıklamayacağım. Dinleyenlerin çok seveceğine eminim.

Biz ‘’Dünya’’yı çok sevdik..Yolu çok açık olsun..Bu keyifli röportaj için de çok teşekkür ediyoruz..Son olarak Hayat Müzik Platformu takipçilerine ve dinleyicilerinize neler söylemek isterseniz..

Benim için de çok keyifli bir röportajdı. Tüm okurlarınıza sağlıklı, mutlu günler diliyorum. Baybay…

Röportaj:Ahmet ERTEN/Hayat Müzik/2009

Hayat Müzik Platformu'nda yayınlanan haberlerin ve röportajların izin alınmaksızın ve kaynak gösterilmeksizin yayınlanması yasaktır! Aksi takdirde yasal işlem başlatılacaktır.
Bedava Müzik Alanı
Bu Haberi Facebook'ta Paylaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder