6 Şubat 2009 Cuma

Murat DALKILIÇ Röportaj

Bedava Müzik Alanı
İlk single çalışması "Kasaba" ile müzikseverlerle buluşan Murat DALKILIÇ, Müzikram Dergisi'nde Ahmet ERTEN'le Hayat Müzik'in Konuğu oldu. Genç şarkıcı söz konusu prodüksiyonunu ve planlarını anlattı...

Uzun süren sahne çalışmalarının ardından gelen bir maxi single, "Kasaba" ile müzik marketlerdeki yerinizi aldınız. Öncelikle biraz söz konusu prodüksiyondan bahseder misiniz? Kimlerle çalıştınız, nasıl bir albüm oldu?

Kasım ayında nihayete erdirdik maxi single'i... Aslında sadece 2 şarkı koymayı planlıyorduk "Kasaba" ve bir cover olan "Bize gidelim beyler"i, fakat benim içime sinmedi 2 şarkıyla çıkmak... Hiç değilse 1-2 tane parça koyalım dedik ama, bir yandan da albüm için hazırladığımız şarkıları bozup single'a monte etmek istemedik, çünkü onları çok iyi hazırladığımızı düşünüyorum. Kıyamadım albümden bir şey koparmaya. 'Ne yapalım?' derken; ilk yaptığım besteyi koymak fikri aklıma geldi:) İlk albümüm olduğu için, ilk göz ağrım "Sensiz olmaz"ı koyduk. Ve yine son anda karar verdiğim "Kal diyemem" geldi. Mustafa Sandal, Selim Çaldıran, Tolga Kılıç, Aşkın Tuna ve Aytaç Özgümüş gibi isimlerle çalıştım.

Albümü çıkmadan ünlü olanlardansınız:) "Kasaba" albümü öncesinde zaten yapmış olduğunuz sahne çalışmaları ile adınızı duyurmuştunuz. Şimdi çok daha geniş kitlelere hitap ediyorsunuz. Albüm konusunda ağır adımlarla ilerlemiş olmalısınız, yoksa çok daha önceden de yapabileceğiniz bir şeydi bu...

Benim yaklaşık sekiz yıllık bir sahne geçmişim var. Bu zaman zarfında albümüm en iyi şekilde olsun diye maddi, manevi her şeyimi biriktirdim. Mesela albüme 4 yıl önce satın aldığım bir şarkıyı koydum. Şarkı 2004 yapımı ama, kısmeti 2009'da olacak inşallah... Ama o yılın şarkısı olur diye düşünüyorum, çünkü benim hala daha dinlerken tüylerimi diken diken ediyor. Bu deneyim, birikim bir şekilde çalışmalarıma yansıyacaktır ileriki albümlerde...

Kasaba bir single prodüksiyonu. Hemen çıkacak bir albümün habercisi diyebilir miyiz Kasaba için? Yoksa sektörün son zamanlarda yaşadığı olumsuzluklar sebebiyle, albüm projesi ilerleyen dönemlerde mi gerçekleşecek?

Dediğim gibi bu single çalışmasını, daha doğrusu "Kasaba"yı, tam anlamıyla albüme önsöz olarak hazırladık. Bu daha hiçbir şey diyebilirim. Ben sektördeki olumsuzlukların, yapılan kötü işlerin çok fazla olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Yoksa iyi işler hala daha yerini buluyor ama; su yadsınamaz bir gerçek, sadece en iyileri yerini buluyor, bu yüzden biz de en iyilerin arasında olmak için bol bol çalışacağız :)

Mustafa Sandal'ın yıllar önce okuduğu "Bize Gidelim Beyler" adlı şarkı, single çalışmanızda sürpriz bir şekilde yer almış. Bu şarkıyı yeniden yorumlamak fikri nasıl oluştu?

Sahnede söylemeyi çok seviyorum bu şarkıyı yıllardır, beni dinlemeye gelenlerin de en çok sevdiği şarkıların başında geliyor, o yüzden söylemek istedim. Sağolsun Mustafa Sandal da, Selim Caldıran da, Aşkın Tuna da tam destek verdiler, ben de söyledim :)

Müzik çalışmalarınızın yanında, aynı zamanda Beykent Üniversitesi'nde "Oyunculuk" eğitimi de alıyormuşsunuz. Hatta Kampüsistan dizisinde rol almışsınız bir dönem. Bu durumda haliyle sizi oyuncu sıfatıyla da yine ekranlarda görmemiz mümkün. Var mı yakın zamanda böyle bir proje?

Evet oyunculuk okuyorum Beykent Üniversitesi'nde, çok da seviyorum oyunculuğu ama Kampusistan da oynadığım pek söylenemez çünkü sadece 1 bölümdü. Dizi yayından kaldırıldı benim oynadığım bölümden sonra:)) Oynadım dersem, diğer oyuncu arkadaşlarıma haksızlık etmiş olurum. Yakın bir zamanda herhangi bir dizi veya tiyatro projesinde yer almayı düşünmüyorum açıkçası, çok güzel bir proje olmadığı sürece… Ama ileride mutlaka bir şeyler yapıyor olacağım tabii bu sektörde. Bu da benim mesleğim sonuçta...

İlk klibiniz "Kasaba"da size yakın arkadaşınız Murat Boz eşlik ediyor. Özel hayatınızdaki dostluğu iş yaşantısını da taşıyorsunuz. Nasıl oluştu bu fikir?

Biz sonuçta aynı mesleği yapıyoruz, beraber oturup güzel şeyler yaratmak için fikirler veriyoruz birbirimize. Dünyada da bunun birçok örneği var. Bizim bu işi yapmamızla beraber, Türkiye'de de olmaya başlayacak ve bunu hepimiz göreceğiz. Camianın içinde olduğumuz için, haberleri alıyoruz; önümüzdeki günlerde siz de göreceksiniz bir kaç ünlü böyle bir proje hazırlığında şu an...

Dinleyici isteklerinin ve tepkilerinin en sağlıklı anlaşıldığı yerler genellikle radyolardır. Murat Dalkılıç'ın şarkıları ile ilgili aldığı tepkiler nasıl, hangi yönde?

Ben takip ediyorum mümkün olduğunca, şu anda bütün radyoların 'top40' listelerinde "Kasaba" en üst sıralarda. Çoğunda 1 numara oldu...

Gündelik hayatınızdan bahsetmek gerekirse, kişisel olarak yapmaktan keyif aldığınız aktiviteler nelerdir? Hayatınızın renklerinden söz eder misiniz?

Ben tiyatroyla ilgileniyorum ve aynı zamanda akademik eğitimimi de tiyatro üzerine yapıyorum. Bunun dışında öğrencisi olduğum Beykent Üniversite'sinin basketbol takımında oynuyorum. Eski profesyonel basketbolcuyum ben ama, basketbolu bıraktım yıllar önce; benim içimde kalan ukdedir. Okul takımında takılarak bu yarım kalan aşkı ayakta tutmaya çalışıyorum...

Teknolojiyle aranız nasıldır? Mesela aktif olarak interneti kullanır mısınız? Özellikle size ulaşmak isteyen dinleyicilerinizin sizinle yazışacağı ve sizinle ilgili gelişmeleri takip edebileceği adresler var mı?

İnternet artık günümüzde vazgeçilmez bir sosyal iletişim ağı. Ben de doğal olarak işlerimi internet üzerinden takip edip yürütüyorum. Büyük kolaylık. Çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum. Ben internetsiz bir hayatı da tattım, o döneme de yetiştim, gerçekten şu ana göre çekilmez bir durum. www.muratdalkilic.net benim resmi internet sitem, mümkün olduğunca girip beni sevenlerle yazışıyorum. Bunun dışında facebook tarzı bir sanal ortamda bulunmuyorum.

Türkiye'den ve dünyadan sıkı takipçisi olduğunuz, müzikal anlamda örnek aldığınız isimleri öğrenebilir miyiz?

Türkiye'de Şebnem Ferah favori sanatçım kesinlikle başka bir isim beni o kadar etkileyemiyor. Sezen Aksu'yu saymıyorum zaten:) İlerde Phil Collins gibi bir adam olmak isterim, bunca yıl sonra ağırlığıyla bile insanları içine çekebiliyor. Çok çok çok çalışmak lazım :) Bedava Müzik Alanı
Bu Haberi Facebook'ta Paylaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder